25 Cara Melanggengkan Suatu Ikatan Hati

  1. Jodoh itu ketentuan TUHAN dan kita wajib berusaha mencarinya.
  2. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti ‘magnet’ yang menarik calon pasangan anda
  3. Daya tarik yang sebenarnya berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda dari semua perasaan yang negatif
  4. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan beribadah,bersedekah dan berfikiran positif.
  5. Untuk lelaki, perhatikan pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi poin pertama. Sediakan diri untuk menawan calon pasangan anda.
  6. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati…gak mungkin turun ke lantai koq.. wkwkwkakakakkak..hubungan mata secara langsung lebih terasa penuh kasih sayangnya gitu loch.
  7. Tidak salah untuk orang wanita yang memulainya untuk berkenalan. lelaki akan sentiasa merasakan tersanjung jika hal ini terjadi..
  8. Berkomunikasi dgn mesra dan bersemangat menggunakan rasa hati dan bahasa badan…tapi jangan pegang2an..dosa itu ..hehehehe
  9. meluculah mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan perbait kata kepada minat dan perasaannya.
  10. berbicaralah dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera.(bukan berhubungan intim loch…)
  11. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangannya.Tetapi nyatakan dengan pesona
  12. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik
  13. Kebanyakan perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatannya…( lelaki pelit ya ke laut saja wkwwkwkakakakak..)
  14. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambah point anda
  15. Walaupun belum kenal rapat dengan calon pasangan, nyatakan yang anda sering rasa atau berfikirlah seperti yang dia fikir. Keserasian adalah magnet cinta
  16. Orang mudah tertarik dgn calon pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktivitasnya,harta dan hobby.
  17. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. calon pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan karena wajah, harta, keturunan
  18. Kenali keistimewaan calon pasangan anda yang orang lain tidak mengetahuinya. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.
  19. jika pasangan memuji anda…ucapkan terima kasih dan bersyukur, dia seakan-akan merasa di hargai
  20. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman ,bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.
  21. Untuk jadi lebih menawan, teruslah belajar untuk perbaiki sifat dan pribadi anda,
  22. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
  23. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, memancing dan aktivitas pria pada umumnya.
  24. Jika orang perempuan marah, bujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengarkan dengan teliti dan jangan banyak komentar . Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.
  25. Jika lelaki marah, jangan terus terusan bertanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri waktu untuk dia menenangkan batinnya.